2018. január 24. 13:00 - TEAharmónia

A nő 50 - Szűrővizsgálat 2.

Szent meggyőződéssel hittem.

dsc_0024.jpg

Előző rész ITT! Szent meggyőződéssel hittem, miután tanulmányaimban mindenhol úgy szerepelt az adott témakör: szív- és érrendszer, hogy akkor az orvos is ennek együttes tudója. Hát nem!

Újabb időpont kérés következő év január. Megint hálát adtam a Jó Istennek, hogy tulajdonképpen én nem beteg vagyok, a félelmem a téllel elmúlt, én csak szűrővizsgálatra megyek, van időm.

Január – Angiológia

Pontban hívnak, nem kell várni. Beirányítanak egy öltözőfülkébe, vetkőzzek bugyi melltartóra. Vetkőzzek??? Hát, tulajdonképpen nem tudom mire számítottam, hogy az orvos majd szemröntgennel vizsgál meg és megállapítja, hogy az erek rendben vannak. Nincs nagy jártasságom az orvosoknál. Na mindegy, meglepődtem, gyorsan felmértem a helyzetet, még jó, hogy nem second class bugyi és melltartó volt rajtam.

A zárt ajtón keresztül hallom, szólnak, menjek be. Bementem. Na abban a pillanatban „lefőttem”.

Ott volt Dr. Csaba. Egy valamire nem számítottam, hogy az orvosok lehetnek jóképűek férfiak. Ott állok bugyiban, melltartóban egy férfi előtt. Ez azért ilyen hangsúlyos élmény, mert én igen szégyenlős vagyok. Aki ismer az tudja, hogy bikiniben még a strandon sem, de már javuló tendenciát mutatok. Szóval abban a szúrásban plusz 10 kilóval éreztem magam kövérebbnek. Észrevétlen végigmértem magam újfent (hú, de jó, hogy ezt a fehérneműt vettem fel), hasam óvatosan behúztam, magamat egy mély sóhajjal kihúztam. Próbáltam menteni a menthetőt. Hirtelen NŐ lettem. Legalábbis magam éreztem magam annak, mert a dokik ehhez nyilván hozzá vannak szokva és nem a nőt látják, hanem a beteget. Na de látod!? A NŐ. A NŐ attól lesz nő, hogy megjelenik a férfi. És most mindegy milyen minőségben. Ott van.

A vizsgálat ideje alatt azt se tudtam, hogy üljek, hogy feküdjek. Azt mondta üljek ide, odaültem. Feküdjek le, lefeküdtem. Közben igyekeztem a 10 kilót lefaragni magamról, pillanatok alatt korlátlan ideig bent tudtam tartani a levegőt, vagyis inkább nem vettem levegőt, hogy karcsúbb legyek. Zavaromban egy kurta szó nem hagyta el a szám, nem néztem rá, nagyon tetszett a plafon. A barátnőm jutott eszembe, aki mindig azt mondta, hogy kommunikálj, mindig beszélj, ne hallgass. Jó, a vizsgálat végén gondoltam megszólalok és valami frappáns mondatot kinyögök. Dr. Csaba közölte velem az eredményt, nincs semmi bajom. Na, akkor most, most mondok valamit. „De jó, akkor nem vagyok halálos beteg?” – Hú, bakker, Gabi, na ez egy tuti mondat volt! Dr. Csaba szemét láttam kerekedni és körbejárta a rendelő falait. Tíz kiló kövérség abban a pillanatban visszacuppant, ahogy mély sóhajjal magamhoz vettem a létező összes levegőt és bevonultam az öltözőbe.

Így jártam én a szűrővizsgálatokkal. Az azért jó érzéssel töltött el, hogy megnézettem a szív- és érrendszeremet, elégedett vagyok, biztonságban érzem magam azáltal, hogy minden évben elmegyek az üzemorvoshoz, a fogaimat folyamatosan karbantartom. Jaj, a fogorvosom!  Ő is pasi, ráadásul jóképű és nagyon ügyes. Az aszisztense is imádni való, szeretek hozzájuk menni.

Ne féljünk elmenni az orvoshoz!  időnként nézessük meg magunkat, hogy minden rendben van-e.  Inkább féljünk, mint megijedjünk. Remélhetőleg a későbbiekben sem kell komoly problémával orvoshoz mennem. Bár ne legyenek illúzióim, mert mégis csak a B oldal megy és ezt a kifejezést is csak az érti, aki már legalább 50.

 Szűrővizsgálat másképp:

A teaboltban sokszor kérdezik, hogy mi a véleményem a fém szűrők használatáról és ha már szűrővizsgálatokról meséltem, mesélek erről is. 

Én azt gondolom, hogy a fém teaszűrőkkel korábban azért lehetett gond és azért mondták, hogy lehetőleg ne használjuk, hogy a szűrő anyaga ne lépjen reakcióba a tea ásványi anyagaival. Azok a szűrők anno hamar rozsdásodtak és ez nem használt. 

deluxe_strainer3.jpg

A mai szűrők azonban már annyira finom természetes anyagból vannak, krómozott acélötvözet, mely pont ezt a rozsdásodási folyamatot megakadályozza. Ha nem is teljes egészében és bizonyos körülmények között rozsdásodhat, de szerintem mégiscsak tisztább anyag, mint a mesterséges műanyag. 

Sokszor hallani, hogy a műanyag flakonokból oldódik valami még akkor is, ha ásványvíz van benne és nem meleg vízzel érintkezik. Számomra nem természetes anyag, ilyen nincs a természetben. 

luxory_szuro.jpg

Előnye,  hogy nagyon kevés szárazanyag tartalmat enged át. Szemben egy porcelán szűrővel, aminél a bögréd tele lesz ázott teamaradványokkal. 

Másrészt, ha az nem zavar, hogy éltető ételeinket órákig fém edényekben főzzük, majd megesszük, akkor miért zavar minket pár másodperc, amíg leszűrjük a teát? Netán ázik benne 10 percig? 

Szóval én nem ellenzem a fémszűrőket, ha minőség és a teaházakban, teaboltokban általában azt találsz.

Ha mégis ellenérzésed van, akkor vannak alternatívák a műanyag szűrőn kívül. Ilyen a papírfilter. Ennek minden féle fajtája van. Akkor használom, amikor a gyerekeknek előre elkészítem a teákat, kiporciózom, hogy a koliban, vagy ha mennek valahova, ne kelljen maceráskodni a teával, csak lógatni. 

3_1.jpg

Aztán vannak a pamutfilterek. Ezt is szeretem, bár nem a klasszikus teaszűréshez, hanem pl. tinktúrák, olajos kivonatok készítésénél, mert így az utolsó cseppig kinyerem a lényeget.  De ez nem jelenti azt, hogy egy kancsóban ne lehessen használni teaszűréshez.

pamutszuro1.jpg

pamutszuro.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ano50.blog.hu/api/trackback/id/tr6313599627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása